lördag 1 april 2017

Graphic novels och korta, bra böcker! Tips tack!

Hej!
Har precis läst ut Illuminae, som ju var ganska tjock och känner nu ett behov av läsa grapic novels och/eller korta böcker. Dock har jag märkt att många av de korta/tunna böcker jag köpt hem inte varit så himla bra just för att det inte finns tid för karaktärer att utvecklas o.s.v om boken är för tunn. Så nu skulle jag verkligen behöva er hjälp. Tipsa mig om BRA korta böcker ELLER grapic novels ni har läst. Det kan också vara böcker skrivna på vers eller som av annan anledning går väldigt snabbt att läsa.

Vilka är era favoritböcker som ni läste ut i en sittning? I wanna know.

8 kommentarer:

  1. Meg Cabots bokserie "Airhead" har jag förälskat mig i och läste ut hela serien på en helg! Helt underbara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har jag läst. Meg Cabot är grym!

      Radera
  2. Jag kan inte riktigt komma ihåg om du har provat dem men Saga är ju helt fantastisk! Sen tycker jag faktiskt att de Marvel comics jag har läst har varit väldigt djupa och inte alls så där snabba att man inte hinner lära känna karaktärerna direkt. En annan graphic novel jag läste var Sailor Twain som är rätt tjock med är som sagt i serieformat så går ändå fort att läsa. En kort bok jag läste för inte så länge sedan annars är Odd and the Frost Giants av Neil Gaiman. En barnbok egentligen men det är då jag tycker Gaiman är som bäst :) Sen är ju Chimamanda Ngozi Adichies bok Alla borde vara feminister fantastiskt bra och går säkert att läsa på en halvtimme eller nått så den är ju väldigt kort. Har lite dålig koll på vad du läst innan så hoppas jag inte nämnt något du redan kollat upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips. Har läst alla utkomma volymer av Saga och gillar de skarpt. Väntar på att en ny volym ska komma ut nu. Lång väntan. Dock inte kollat upp de andra du nämnde.

      Radera
  3. Vet inte om du har läst den redan men "Nortons filosofiska memoarer" av Håkan Nesser är både kort och gullig. Och tänkvärd. Vet inte om Adlibris fortfarande har rea, men jag köpte den där i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Är dock väldigt tveksam till den författaren. Känns inte som nåt för mig

      Radera
    2. Det är hans hund som har skrivit boken. :) Jag har inte läst något annat av honom så jag kan inte säga om det är annorlunda eller inte, men den var kort, mysig och lättläst.

      Radera
    3. Men åååh då är det en helt annan sak! Älskar hundböcker!!! <3 det kommer passa mig!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...