måndag 24 april 2017

Read-a-long: Heir of fire (del 2)

Här har ni andra delen av Read-a-longen av Heir of fire tillsammans med  Tina.

Jag läser den här utgåvan från Bloomsbury som är på 565 sidor. I detta inlägg kommer jag att skriva lite om mina tankar kring kapitlen 20-35.


Mina kommentarer.
Varning för spoilers!

Alltså jag vet inte riktigt vad jag ska skriva just nu för i nuläget är jag SÅ HIMLA BESVIKEN! Jag älskade ju första boken i den här serien, men nu jag vet inte vad som har hänt. Det känns som att hela storyn har utvecklats i helt  fel riktning. Jag ville läsa om strider och om Celaena som en kallblodig lönnmördare. Men vad får jag nu? Nån tråkig YA om féer... nej, Sarah J. Maas. This is not what I signed up for!



Lite övriga tankar och funderingar:

  • Alla namn! Jag KAN INTE hålla reda på dem, vilket har gjort att jag nu tvingar mig själv att skumma de för mig helt ointressanta partierna. Manon? Vem fasen är ens det? Varför måste det vara så himla mycket nya namn helt plötsligt? Så här var det inte alls i de två första böckerna!
  •  Älskar fortfarande Chaol... att han skulle göra vad som helst för att Dorian ska vara i säkerhet gjorde mig tårögd.

Nej, just nu är det otroligt segt att läsa. Jag får verkligen tvinga mig själv att plocka upp boken och läsa. Har verkligen tappat suget helt. Kan nån som har kommit längre i serien snälla berätta om det är värt att fortsätta att läsa? Blir det bättre? Älskade ju första boken så mycket!

4 kommentarer:

  1. Kände tyvärr också att denna delen var en seg besvikelse =( Tyckte även att delarna med Manon var lite sega, men tror hon kommer vävas in i berättelsen i framtiden. Jag har en känsla av att författaren har en väl genomtänkt plan. Tyckte nog bäst om delarna om Dorian och Chaol i denna boken. Har inte påbörjat nästa del ännu så kan inte uttala mig om huruvida det blir bättre. Jag har dock inte gett upp eftersom alla säger att serien ska va så bra =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas att det finns nån plan. Jag hoppas också att serien kommer att bli bättre snart. Vill heller inte ge upp eftersom jag hört så mkt bra som serien! :-) Tack för din kommentar.

      Radera
  2. Manon är en av mina favoritkaraktärer, och hon kommer att vävas in i berättelsen mer och mer. Jag älskar Heir of Fire, men jag kan förstå den som inte gör det. Det består väldigt mycket av Celaena/Aelins karaktärsutveckling, men den kommer att få henne att växa oerhört. Slutet är dessutom riktigt bra, så jag hoppas att du orkar läsa vidare (i fjärde + femte boken blir det mer action igen). :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter lovande Petra. Tack för kommentaren!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...