måndag 3 april 2017

Recension: On the fence av Kasie West



Titel: On the fence
Författare: Kasie West
Serie: -
Utgivningsår: 2014
Förlag: Harper Teen
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris

_______________________________________________________________________

Beskrivning från Adlibris:
She's a tomboy. He's the boy next door. With three older brothers, Charlotte Reynolds, aka Charlie, has always been more comfortable calling the shots on a basketball court than flirting with the opposite sex. So when her police officer dad demands she get a summer job to pay for the latest in a long line of speeding tickets, she's more than a little surprised to find herself working at a chichi boutique and going out with a boy who has never seen her tear it up in a pickup game. Charlie seeks late-night refuge in her backyard, talking out her problems with her neighbor and honorary fourth brother, Braden, sitting back-to-back against the fence that separates them. Braden may know her better than anyone. But there's a secret Charlie's keeping that even he hasn't figured out-she's fallen for him. Hard. She knows what it means to go for the win, but if spilling her secret means losing him for good, the stakes just got too high. On the Fence is a sweet and satisfying read about finding yourself and finding love where you least expect it.

________________________________________________________________________

Mina kommentarer:  
Det här är den första Kasie West-boken jag läser. Har hört mycket gott om henne så var kul att jag äntligen tog tag i den här boken. Jag tror ju att det här verkligen kan vara en författare för mig. Känns som hon skriver den typ av böcker jag gillar. Jag älskar ju sockersöt contemporary.

Dock vet jag inte riktigt vad jag tyckte om att så mycket stod på baksidetexten. Aldrig något jag har haft problem med förut, men nu tyckte jag det var lite tråkigt att det stod på en gång att hon skulle falla för Braden. Så det visste man ju redan innan man börjat läsa. Det tyckte jag var lite tråkigt. Dock är jag jätteglad att boken hade mer djup än så här.

I början hade jag lite svårt att komma in i boken, vilket mest berodde på min ständigt återkommande lässvacka. Men mot mitten av boken började jag tycka om den riktigt mycket. Jag gillade verkligen Charlie och framför allt henne bröder. Kändes som att dem hade så himla fin kontakt.

Men för att återkomma till djupet i boken. Jag är jätteglad att det kom en liten tvist mot slutet. Det tog ett tag för mig att inse att Charlie hade lite issues med sin mamma. Jag fattade inte det först utan först mot slutet. Förstod inte att det var en öm punkt. Men jag är glad över att boken inte var så förutsägbar som jag först trodde. Även om den ändå var det på sätt och vis. Blev riktigt överraskad där när den hemlighet som Charlie som förträngt kom fram i ljuset. |Spoiler| Hade aldrig kunnat gissa att Charlie faktiskt satt i bilen när hennes mamma skulle krascha den i syfte att ta livet av sig. Usch, vad hemskt. Förstår verkligen att Charlie förträngt det. Är ju såklart inget man vill minnas. |Slut på spoiler|

Slutsats:
En helt okej bok som jag tyckte mycket om. Kommer absolut att läsa mer av Kasie West så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...