tisdag 25 april 2017

Top Ten Things That Will Make Me Instantly NOT Want To Read A Book.


Då var det dags för ett nytt Top Ten Tuesday-inlägg. Jag har ju varit lite dålig på att delta i Top Ten Tuesday den senaste tiden, så tyckte det kunde vara dags idag. Denna veckan ska man berätta om tio saker som gör att man inte vill plocka upp en bok. Tänkte först att jag skulle ha ganska svårt att komma på nåt, men jag ska nog komma på lite saker jag inte gillar - så here we go!

  1. Tegelstenar
    Inget gör mig så rädd som tegelstenar... eller inte rädd egentligen, utan mer stressad. Som att : "Ånej, nu kommer jag bara att få läsa en bok det här året."

  2. Poesi
    Skulle aldrig kunna sätta mig och läsa en diktsamling. *gäsp*

  3. Böcker med för många olika karaktärer och namn.
    Det gör mig GALEN!!! Klarar inte av att hålla reda på sånt.


  4. Böcker med för liten text.
    Såna har jag bara inte tålamod att läsa.


  5. Novellsamlingar
    Blä så tråkigt. Jag har försökt med flera stycken novellsamlingar, men det går inte. Jag vill ha lite längre historier så att karaktärerna ska få en chans att hinna utvecklas.

  6. Deckare
    Jag har lärt mig under årens lopp att deckare inte är något för mig. Jag håller mig långt borta från Camilla Läckberg och liknande författare.

  7. Rysare
    Jag gillade att läsa rysare när jag var yngre, men nu är det alldeles för läskigt! Jag vågar inte. Så rysare och skräckromaner håller jag mig borta ifrån.

  8. Paranormal Romance
    Jo, men faktiskt! Förut gillade jag den här genren, men nu har jag verkligen tröttnat. Jag vill inte läsa om varulvar och vampyrer längre. Det känns som att detta är en utdöende genre. Känns SÅ 2005.

  9. Insta-love.
    *Gäsp*

  10. Böcker med för lång startsträcka.
    Avskyr att läsa böcker som det krävs att man läser halva boken för att komma in i.


    Vad får DIG att vilja hålla dig borta från en bok?

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa din lista! :) Insta-love är något jag också inser nu att jag inte gillar. Jag har också gjort listan hos mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna Maja! Då ska jag kika på din lista!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...