söndag 21 maj 2017

Read-a-long-kamrat sökes!



Nu har jag kommit ganska långt med mitt projekt, att försöka beta av hela Throne of glass-serien innan året är slut. Är ju redan framme vid Queen of shadows som jag hoppas komma igång att läsa inom någon månad. Vad som tyvärr inte fungerat lika bra är valet av Read-a-long-kamrat, då båda personerna jag hittills läst tillsammans tröttnat och inte vill läsa vidare. (Jag hoppas dock att det är bokseriens fel och inte mitt!) Så nu undrar jag om jag ska köra vidare själv med resten av böckerna i serien eller om jag kan hitta någon annan bloggare där ute som vill läsa vidare tillsammans med mig? Är det någon som är mitt uppe i serien och skulle tycka det vore kul?

I övrigt är jag även jättesugen på att läsa andra böcker tillsammans med någon annan bloggare också! Dock behöver jag tips på böcker att läsa tillsammans i så fall.

Så, snälla - ni som är sugna på att köra nån form av Read-a-long, kan väl höra av er!?

Med read-a-long menas alltså:
Att vi väljer ut en bok som vi delar upp i några delar. Efter varje utläst "del" skriver vi ett blogginlägg där vi diskuterar och analyserar det vi läst. Jag gillar verkligen detta upplägg då man tar sig lite mer i kragen och tar tag i böcker som annars blir stående i hyllan alldeles för länge. Här får man också möjlighet att diskutera med någon under läsningens gång, genom att vi kan gå in på varandras inlägg efter publicering och läsa vad den andra personen tyckte om exakt samma kapitel som man själv läst. Är ni osäkra på hur det går till, kolla mina tidigare inlägg om Throne of glass-böckerna t.ex.

6 kommentarer:

  1. Har precis påbörjat Queen of Shadows i veckan. Vet att Elin på bokparadis också är i startgroparna på den så mitt tips är att fråga henne =)

    SvaraRadera
  2. Precis som Malin säger så ska jag läsa Queen of shadow, jag har dock redan påbörjat den nu, så blir lite svårt att läsa den ihop.

    Men jag läser jättegärna andra böcker ihop med dig :)

    SvaraRadera
  3. Jag hade gärna velat men har fortfarande inte läst något mer sen vi läste första och tiden finns inte för att hinna ikapp inom en månad. Annars tycker jag verkligen att det var superkul att ha reda-a-lång med dig :D

    SvaraRadera
  4. Läser jättegärna nåt annat ihop, tycker det har varit både kul och givande att diskutera under läsningen! Det är absolut inte dig jag har tröttnat på ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...