lördag 6 maj 2017

Recension: Heir of fire av Sarah J. Maas



Titel: Heir of fire
Författare: Sarah J. Maas
Serie: Throne of glass #3
Utgivningsår: 2014
Förlag: Bloomsbury
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris

_______________________________________________________________________

Beskrivning från Adlibris:
Lost and broken, Celaena Sardothien's only thought is to avenge the savage death of her dearest friend:
as the King of Adarlan's Assassin, she is bound to serve this tyrant, but he will pay for what he did.
Any hope Celaena has of destroying the king lies in answers to be found in Wendlyn.
Sacrificing his future, Chaol, the Captain of the King's Guard, has sent Celaena there to protect her, but her darkest demons lay in that same place. If she can overcome them, she will be Adarlan's biggest threat - and his own toughest enemy.

While Celaena learns of her true destiny, and the eyes of Erilea are on Wendlyn, a brutal and beastly force is preparing to take to the skies. Will Celaena find the strength not only to win her own battles, but to fight a war that could pit her loyalties to her own people against those she has grown to love?

________________________________________________________________________

Mina kommentarer:

Här nedan finns det länkar till varje del i min och
Tinas Read-a-long där du kan läsa lite mer ingående vad jag tyckte om varje del:

Del 1:
http://nellonsbokblogg.blogspot.se/2017/04/read-long-heir-of-fire-del-1.html
Del 2:
http://nellonsbokblogg.blogspot.se/2017/04/read-long-heir-of-fire-del-2.html
Del 3: http://nellonsbokblogg.blogspot.se/2017/04/read-long-heir-of-fire-del-3.html

Del 4: http://nellonsbokblogg.blogspot.se/2017/04/read-long-heir-of-fire-del-4.html

Men över lag hade jag ganska svårt för den här boken. Jag tycker att den tog en vändning jag inte gillade och den kändes ganska långt ifrån de två första böckerna, handlingsmässigt. Jag tyckte liksom inte att Celaenas träning inför att bli fe var speciellt spännande att läsa om. För mig blev boken bara en sådan där typisk mellanbok, bortsett från slutet... nu hoppas jag verkligen att det ska bli mer action i kommande böcker i serien.


Slutsats och betyg:
 

Tyvärr den sämsta boken hittills i serien. Betyget landar på en väldigt svag fyra då det faktiskt blev väldigt spännande där i slutet. Så jag är ändå nyfiken på vad nästa bok har att erbjuda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...