tisdag 11 juli 2017

Recension: The art of being normal av Lisa Williamson



Titel: The art of being normal
Författare: Lisa Williamson
Serie: -
Utgivningsår: 2016
Förlag: David Fickling Books
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris
_______________________________________________________________________

Beskrivning från Goodreads:


Two Outsiders. Two secrets.

David longs to be a girl.

Leo wants to be invisible.

When Leo stands up for David in a fight, an unlikely friendship forms. But things are about to get messy. Because at Eden Park School secrets have a funny habit of not staying secret for long…
________________________________________________________________________

Mina kommentarer:
Jag hade inga direkta förväntningar när jag plockade upp den här boken, ville mest ha något lättsamt att läsa. Det tog mig ett bra tag att komma in i den, tror ungefär halva boken och det var mycket på grund av att jag hade svårt att hålla reda på vem som var vem.
Kapitlen är skrivna utifrån två olika perspektiv, Davids och Leos. Men för mig hade det varit hundra gånger enklare om det hade stått utskrivet i början av varje kapitel. Nu tog det mig typ halva boken innan jag började få koll på att kapitlen var skrivna i olika typsnitt. För mig räckte inte riktigt det för att kunna hålla koll på vem som var vem.

Men om man bortser från mitt problem med att hålla koll på vem som var vem, så tyckte jag att det här var en ganska bra bok. Den växte mer och mer och mot slutet tyckte jag faktiskt om den.

|Spoiler| Jag såg verkligen inte den där tvisten komma heller. Att Leo varit tjej. Nej, där blev jag verkligen förvånad. |Slut på spoiler|

Jag vill läsa fler hbtq-böcker nu. Har ni några tips? Skriv de i så fall i kommentarerna.


Slutsats:
En helt okej bok, som jag rekommenderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...