Recension: Bröllopsnatten av Sophie Kinsella

Författare: Sophie Kinsella
Förlag: Ponto Pocket
Köp: T.ex. på Bokus
_______________________________________________________________________

Beskrivning från Bokus:
Bröllopsnatt med förhinder.
Besvikelsen över att Richard, Lotties pojkvän, inte alls har giftermål i tankarna, gör att hon istället gifter sig med sin ungdomskärlek Ben. Bröllopsresan går till Ikonos, men väl där väcks frågan: hur bra passar de egentligen ihop? Lotties syster Fliss tror inte sina öron när hon får veta vad systern hittat på. Övertygad om att Lottie begått sitt livs misstag skyr hon inga medel för att fördärva hennes bröllopsnatt. Tillsammans med den försmådde Richard ger Fliss sig av efter Lottie och Ben.

________________________________________________________________________

En otroligt rolig bok som jag passande nog passade på att läsa under vår bröllopsresa till New York.

Skrattade högt flera gånger åt dråpligheterna Lottie och Ben råkar ut för. Dock hade jag lite svårt att förstå varför Lottie bara stack efter att det kom fram att Richard inte hade tänkt fria. Om man har varit tillsammans ett tag och känner varandra väl så ger man väl inte bara upp så där? Eller? Pratar man inte med varandra ordentligt istället för att bara dra på en gång från restaurang? Det tycker jag kändes ganska barnsligt. Okej om de hade varit lite yngre och inte varit ihop så länge... men det kändes inte så trovärdigt för ett par som är över trettio att bete sig så. Då diskuterar man väl med varandra i lugn och ro istället för att bara sticka utan att prata med varandra? Sedan förstår jag heller inte hur man bara kan gifta sig hals över huvud med någon annan, alltså jag förstår ju att hon var sårad... men att gifta sig är väl att ta i?

Ja, ni hör ju att jag hade mina tveksamheter till handlingen... men hur som helst så köpte jag ändå historien... tycker det är okej att det inte alltid är så trovärdigt i chick-lit. Det är liksom böcker jag läser för att få fnissa lite och det gjorde jag verkligen när jag läste den här boken. Hur mycket knasigheter kan ett par råka ut för liksom? Men kul var det att läsa om!

En kanske inte helt trovärdig bok, men vill du ha något lättsamt att fnissa åt - då är det här boken för dig!