Recension: En shopaholic i Las Vegas av Sophie Kinsella

Författare: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic #8
Förlag: Massolit Förlag
Köp: T.ex. på Bokus
_______________________________________________________________________

Beskrivning från Bokus:
Beckys pappa Graham och hennes bästa väns man, Tarquin, har försvunnit från Los Angeles. Efter sig lämnade de endast ett meddelande om att "det är något de måste göra". Beckys mamma och väninnan Suze är övertygade om att de döljer något - och att de befinner sig i fara.

Hela gänget, inklusive Beckys man Luke och dotter Minnie, tränger ihop sig i en husbil och ger sig iväg mot Las Vegas på jakt efter de två männen. Becky är fast besluten om att gå till botten med sin pappas försvinnande. Och hon kommer på den bästa, mest briljanta planen någonsin! Men tyvärr är hennes gamla fiende Alicia "Bitchington" med på resan, och beter sig precis lika nedlåtande som vanligt. Inte nog med det, hon utgör även ett hot mot Beckys vänskap med Suze.

______________________________________________________________________

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här serien längre. Känns lite som att den går på tomgång nu. Förra delen var sämst i serien och tyvärr blev det inte bättre i den här heller. Hela historien kändes otroligt krystad med att hennes pappa skulle ha försvunnit, nej det kändes bara väldigt osannolikt. Tyckte heller  inte om bråket mellan Alicia, Suze och Becky. Det kändes också väldigt krystat.

Sedan irriterade jag mig på att Becky nu plötsligt skulle ha slutat vara en shopaholic och inte kunna köpa saker till sig själv längre. Även det kändes väldigt out of character och ogenomtänkt, vilket också gjorde att jag tyckte att den här boken föll ganska platt. Jag kände inte igen den vanliga Becky. Tyckte heller inte att de vanliga dråpligheterna var speciellt roliga, vilket de faktiskt brukar vara.

Nej, tyvärr blev det här ingen hit utan det känns som att det går mer och mer utför för den här serien. Jag tycker nog att Sophie Kinsella ska koncentrera sig på att skriva andra böcker nu och släppa den här serien.

Slutsats: En besvikelse!