Recension: Cocktails för tre av Madeleine Wickham

Författare: Madeleine Wickham
Utgivningsår: 2013
Damm Förlag

_______________________________________________________________________

Hemligheter, främlingar och en stor skandal!
En vänlig gest och ens tillvaro kan förändras för all framtid …

En gång i månaden möts de tre goda väninnorna Roxanne, Maggie och Candice för några drinkar och lite skvaller. Roxanne är en glamorös och självsäker, med en hemlig älskare som hon inte berättar om för de andra. Maggie är högpresterande och självgående, men kommer hon att klara av sitt nya liv som mamma? Candice är ärlig, vänlig och ordentlig, men vad gör hon när ett spöke ur det förflutna dyker upp? En ödesdiger kväll sätter servitrisen vid deras bord igång en kedja av händelser som för alltid kommer att ändra deras liv …

______________________________________________________________________

En recension jag har väntat alldeles för länge med att skriva, så har glömt bort väldigt mycket av vad som hände. Jag MÅSTE verkligen bli bättre på att skriva recensioner på en gång efter att jag har läst ut boken.

Men det jag kommer ihåg är jag blev lite besviken, jag älskar ju Sophie Kinsellas böcker men tyvärr är jag inte lika imponerad av hennes böcker under annan pseudonym. Den här boken är nämligen en av hennes lite mer allvarliga böcker och jag gillar inte riktigt det. Jag vill hellre ha det här lite mer flamsiga och roliga. Så det här blev ingen favorit tyvärr.

Man får läsa hur tre väninnors perspektiv och av dem gillar jag mest att läsa om Maggie. Vet inte varför riktigt, men tyckte det var spännande att läsa om hennes graviditet och hur hon skulle klara av att bli mamma. Skandalen och alla hemligheter i boken tyckte jag faktiskt inte alls var lika spännande att läsa om... Men  jag tycker ändå att det här är en okej bok. Bara inte författarens bästa!

Slutsats: Inte Kinsellas bästa... men ändå rätt okej.