måndag 25 september 2017

Recension: Flat-out love av Jessica Park



Titel: Flat-out Love
Författare: Jessica Park
Serie: Flat-out Love #1
Utgivningsår: 2012
Förlag:
Amazon Children's Publishing
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex på Adlibris
_______________________________________________________________________

Beskrivning från Goodreads:
He was tall, at least six feet, with dirty blond hair that hung over his eyes. His T-shirt read Nietzsche Is My Homeboy.

So, that was Matt. Who Julie Seagle likes. A lot. But there is also Finn. Who she flat out loves.

Complicated? Awkward? Completely.

But really, how was this freshly-minted Boston transplant and newbie college freshman supposed to know that she would end up living with the family of an old friend of her mother's? This was all supposed to be temporary. Julie wasn't supposed to be important to the Watkins family, or to fall in love with one of the brothers. Especially the one she's never quite met. But what does that really matter? Finn gets her, like no one ever has before. They have connection.

But here's the thing about love, in all its twisty, bumpy permutations—it always throws you a few curves. And no one ever escapes unscathed.


______________________________________________________________________

Mina kommentarer:

Som jag har kämpat med den här boken bara på grund av min hemska lässvacka. Jag har hela tiden vetat att bara jag orkar sätta mig in i handlingen så kommer jag att älska den här. Jag har haft det på känn hela tiden. Och OJ vad rätt jag fick! Jag finner knappt några ord för den här boken. Den är bara helt underbar! Den är det. På riktigt!

Till en början gillade jag den... jag kände från typ andra sidan att det här kan bli riktigt bra. Dock kom ju då den här hemska lässvackan som gjorde att jag efter att läst ca tjugofem sidor lade ner boken och oops, inte plockade upp den igen på typ två månader. Hoppsan! Men när jag sedan gjorde det älskade jag varenda sida, framför allt från mitten till slutet ungefär.

Mot slutet började jag ana att något var riktigt skevt med familjen Watkins. Dock kom vändningen som en chock för mig, jag hade inte listat ut vad det egentligen var som var fel. Nu kommer lite spoilers. Så har du inte läst boken, SLUTA LÄSA HÄR!

Men det kom verkligen som en total chock för mig att Finn var död. Jag trodde ett tag där att han inte var bortrest utan bara fanns närmre än vad man kunde tro. Att han bara flyttat ut och ville hålla sig borta av någon anledning men att det här med hans fantastiska resor bara var bluff och att han egentligen tagit in på hotell två kvarter bort för en andningspaus typ och bara lurade alla att han var långt bort, så när jag fick reda på att han var död slog det mig lika hårt som det måste gjort för Julie. Dock blev jag väldigt irriterad på henne. Jag förstår ju att hon blev ledsen och arg på Matt, men ändå att bara stöta bort honom tycker jag var jättefel. Jag stod faktiskt på hans sida i det läget. Tänk: Han han förlorat sin bror! Hela familjen rasar samman och han står där själv och försöker finnas där för sin lillasyster och hålla skenet uppe och kämpa för att hon ska ha en så normal tillvaro som möjligt trots sin brors död. Fatta hur tufft det måste vara!!! Så även om det så klart måste vara hemskt för Julie att få reda på att hon blivit kär i någon som inte finns så tycker jag nog att Finn har det liiiiiite värre. Kändes som Julie hade lite fel perspektiv där. Jag är glad att hon tog sig samman till slut.

Men som sagt, vilken bok!! Så himla mycket känslor. Fick en rejäl book-hangover då den var slut kan jag säga.


Slutsats: En helt fantastisk bok med SÅ mycket känslor. Läs!!!




1 kommentar:

  1. Du måste förstås läsa hennes andra böcker som utspelar sig ur Matt"s och Celeste pow =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...