lördag 4 november 2017

Recension: Allt är för bra nu av Veronica Maggio

Titel: Allt är för bra nu
Författare: Veronica Maggio
Förlag: Max Ström

_______________________________________________________________________

Veronica Maggio berättar i denna storslagna bok om sitt liv – samtidigt som hon presenterar samtliga sina låtar, med både texter och ackord. Hon berättar också om bakgrunden till texterna och om hur låtarna kommit till. I flera självbiografiska kapitel får vi följa uppväxtåren, jakten på det efterlängtade skivkontraktet och de avgörande ögonblicken i hennes utveckling – vägen till att bli en av Sveriges allra mest älskade och folkkära artister.
Boken innehåller en stor mängd bilder, varav många aldrig tidigare publicerats. Bilderna visar allt från barndomens tidiga scenframträdanden till unika inblickar backstage och bakom kulisserna vid videoinspelningar och fotograferingar. Det rika bildmaterialet i kombination med Veronica Maggios öppenhjärtiga text och hennes samlade låttexter gör det här till den kompletta boken om en av Sveriges allra största popstjärnor.

______________________________________________________________________

En så himla fin bok! Föll pladask för den då jag plötsligt fick syn på den i bokhandeln. Hade ju precis då fått löneförhöjning så tänkte: Varför inte? Den där blir perfekt som en liten present till mig själv. Och ååh, vad fin den är! Superfin verkligen.

Den innehåller så sjukt mycket fina bilder och jag älskar också att den innehåller typ alla Veronica Maggios låtar med både text och ackord, så att jag som gillar att spela piano och sjunga ibland kan få testa på att spela hennes låtar. Perfekt!

Lite fina bilder från boken. ^

Det enda jag inte är riktigt nöjd med är att jag skulle vilja veta lite mer om hennes privatliv och så vidare, veta mer om henne som person. Här handlar det BARA om hur hennes låtar blev till och vad hon tänkte när hon skrev dem och varför och endast om hennes karriär. Jag hade velat ha lite mer djup, få lära känna henne bättre som person. Så det är jag lite besviken på, men i övrigt - wow, vilken fin bok. Ett måste för alla Veronica Maggio-fans!

Och just det, den är signerad!

Slutsats: En otroligt fin bok, men den saknar lite djup tyvärr...