fredag 18 januari 2019

Recension: Förbannade kärlek av Colleen Hoover

När Tate Collins flyttar till San Fransisco för att plugga till sjuksköterska är Miles Archer den första hon träffar. Han ligger redlös i korridoren utanför hennes brors lägenhet, där Tate ska bo. Miles Archer är pilot och bär på ett mörkt förflutet. Han är en gåtfull person som aldrig ler, aldrig verkar glad och som har bestämt sig för att aldrig dejta, förälska sig eller känna någonsin igen. Det är uppenbart att det inte är kärlek vid första ögonkastet mellan Tate och Miles. Kanske kan man inte ens kalla dem vänner. Vad de däremot upptäcker att de har, är en obestridlig och laddad attraktion för varandra. De enas om det perfekta upplägget: hon vill inte ha ett förhållande och han vill inte ha kärlek. Då kvarstår sex. Deras relation är enkel, så länge Tate håller sig till de två villkor Miles satt upp: Fråga aldrig om det förflutna. Förvänta dig aldrig en framtid. Båda tror att de kan hantera en sådan relation, men det visar sig vara mer komplicerat än de tänkt sig.

Jag har inte läst någonting av Colleen Hoover tidigare, men har hört massa gott om henne på Booktube förut. Så har ju varit lite nyfiken länge, men det har inte blivit av förrän nu. Är dock jätteglad över att jag äntligen läst en bok av henne. Gillade verkligen den här, och nu är jag supertaggad på att läsa fler av hennes böcker.

Har verkligen kommit in i en romance period. Vill läsa SÅ mycket romance just nu! Dock var jag inte beredd på att det skulle vara så mycket fokus på sex i den här boken. Är det så mycket i Colleen Hoovers böcker? Hade ingen aning om det. Trodde att det skulle vara en vanlig contemporary. Hur som helst så tyckte jag om Förbannade kärlek och jag tyckte också att den hade ett väldigt vackert slut och jag tyckte om att bit för bit få lära känna framför allt Miles - och också undan för undan få reda på varför han inte ville ha Tates kärlek.

För Tate och Miles var det inte kärlek vid första ögonkastet men det var det för mig - i den här boken. Därför ger jag den en femma i betyg. Jag ska definitivt läsa fler böcker av Colleen Hoover, frågan är bara när.

Titel: Förbannade kärlek
Författare: Colleen Hoover
Förlag: Lovereads