Recensioner: Grave Mercy och Bara lite till

Titel: Grave Mercy

Robin Lafevers

Recensions-ex:
Nej

Betyg:
4/5

En av de böcker som har stått oläst längst i hyllan. Har varit sugen på den länge dock, men den är ganska tjock och det har gjort att jag dragit mig lite längre för att plocka upp den. Men jag älskar verkligen hela "nunnor som lönnmördarade"-konceptet. Det köpte jag rakt av. Boken kommer igång snabbt, det är ingen slow-burn och det gillar jag. Jag gillar när det är fart och fläkt från sidan ett. Dock tyckte jag att boken var lite seg mot mitten för att sedan avsluta starkt igen. Var helt fast de sista hundra sidorna. Och jag gillade verkligen romansen mellan Ismae och Duval. Var så orolig i slutet där att han skulle dö. Nu ser jag verkligen fram emot att läsa nästa bok i serien, som tydligen ska ha en annan huvudkaraktär... dock sjukt besviken på att serien numera har nya omslag och de gamla inte längre går att få tag på. Suck.

Titel: Bara lite till

Simona Ahrnstedt

Recensions-ex:
Nej

Betyg:
4/5

Länge sedan jag läste något av Simona Ahrnstedt nu, var sugen på en riktig romance och det var verkligen detta. Gillade verkligen den här. Var nästan på vippen att ge den en femma i betyg, men tror nog att den får nöja sig med 4,5.  Älskade verkligen Stella och Thor och barnen, samt alla gulliga djur på Thors gård. Kul också att boken utspelar sig så mycket i Laholm. Har aldrig varit där, men har varit en del i Falkenberg och Halmstad så kan ändå föreställa mig Laholm också. Mysiga Västkusten! Boken är väl ganska förutsägbar egentligen, men ibland är det det man just vid det tillfället behöver. Har du gillat Simona Ahrnstedts tidigare böcker kommer du inte att bli besviken!