fredag 2 juni 2017

Wrap Up: maj

Blir en skriftlig Wrap Up denna gången. Hoppas att det är okej. Har bara inte ork att spela in någon video den här månaden. Hoppas ni gillar inlägget i alla fall. Vilka var era favoritböcker under maj?




Maj:
035. Katitzi och Swing - Katarina Taikon (ljudbok)
034. Katitzi - Katarina Taikon (ljudbok)
033. Och varje morgon blir vägen hem längre och längre - Fredrik Backman (omläsning)
032. Babyboost! - Isabella Löwengrip (ljudbok)

031. Det som inte dödar oss - David Lagercrantz
030. Sommarregler - Shaun Tan (bilderbok)
029. Kitty och falskmyntarligan - Carolyn Keene (ljudbok)
028. The sun is also a star - Nicola Yoon
027. Kitty: Fånge i öknen - Carolyn Keene (ljudbok)
026. Kitty och mysteriet på dimmornas hed - Carolyn Keene (ljudbok)
025. Saga, vol 7 - Brian K. Vaughan & Fiona Staples (seriealbum)
024. Attachments - Rainbow Rowell
Totalt lästa böcker: 12
Antal böcker lästa på engelska: 3
Antal böcker lästa på svenska: 9
Antal fysiska böcker: 6
Antal ljudböcker:
6
Antal omläsningar: 1
Antal rec-ex: 1

Bästa boken var: Svårt val den här månaden då jag inte tycker att jag har läst så många fullpoängare. Men Varje morgon blir vägen hem längre och längre är absolut klart en favorit samt Saga också. 
Sämsta boken var:
Tycker nog ingen bok var sämst. Alla var liksom halvbra.


Sammanfattning av månaden: En väldigt bra läsmånad men samtidigt också en väldigt dålig. Jag har läst ganska få fysiska böcker ju. Min räddning den här månaden blev alla ljudböcker jag har lyssnat på. Hade det inte varit för dem, hade detta blivit en usel månad när det kommer till läsning. Orken att läsa finns inte riktigt då jag har lite för mycket annat att tänka på just nu. Fullt ös på jobbet med allt som ska hinnas med så här i sluttampen av terminen och så bröllopet om två veckor. Hur knäppt är inte det förresten?! Två veckor? HJÄLP. 


2 kommentarer:

  1. To all the boys I loved before-triologin var månadens bästa! Plöjde dem på några dagar. För övrigt första omläsningen jag gjort på flera år. Har så många olästa böcker att man inte har tid att läsa om de man redan läst =S
    Har nästan läst klart Queen of Shadows också. Kan glädja dig med att jag tycker den varit så mycket bättre än Heir of Fire. Betydligt mer action och kick ass. Rekommenderar dock att du läser "The Assassin's blade" (novellsamlingen) före då du för större behållning av QoS.

    SvaraRadera
  2. Du ser ut att ha haft en bra läsmånad i maj.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...