onsdag 19 juli 2017

Recension: Always and forever, Lara Jean av Jenny Han



Titel: Always and forever, Lara Jean
Författare: Jenny Han
Serie: To all the boys I've loved before #3
Utgivningsår: 2017
Förlag: Simon and Schuster
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex. på Adlibris
_______________________________________________________________________

Beskrivning från Adlibris:
Lara Jean's letter-writing days aren't over in this surprise follow-up to the New York Times bestselling To All the Boys I've Loved Before and P.S. I Still Love You.


Lara Jean is having the best senior year a girl could ever hope for. She is head over heels in love with her boyfriend, Peter; her dad's finally getting remarried to their next door neighbor, Ms. Rothschild; and Margot's coming home for the summer just in time for the wedding.
But change is looming on the horizon. And while Lara Jean is having fun and keeping busy helping plan her father's wedding, she can't ignore the big life decisions she has to make. Most pressingly, where she wants to go to college and what that means for her relationship with Peter. She watched her sister Margot go through these growing pains. Now Lara Jean's the one who'll be graduating high school and leaving for college and leaving her family--and possibly the boy she loves--behind.
When your heart and your head are saying two different things, which one should you listen to?

________________________________________________________________________

Mina kommentarer:
Årets mest hypade bok - äntligen fick jag tid att läsa den! Jag älskade ju de två första böckerna i serien så sjukt mycket. Tyckte de var det bästa jag läst. Är så glad att jag äntligen även fick läsa tredje delen. Gillade den mycket... alltså jag bara älskar att läsa om Lara Jean och hennes familj.

Jag gillade verkligen att läsa om Lara Jeans collegeångest också, för att jag kunde känna igen mig själv i de olika känslorna. |Spoilers| Dock hade jag på känn att mycket av boken skulle gå ut på att hon och Peter skulle hamna på olika colleges. Jag kunde verkligen känna med henne - hur det kan vara att växa upp och vara tvungen att ta en del jobbiga beslut.

Jag älskade fortfarande att läsa om hennes familj också. Jag är glad för pappans skull att han hittade någon ny att gifta sig med. Det tycker jag att han förtjänar! Lite jobbigt dock att läsa om hur det inte var helt lätt att övertyga Margot - men samtidigt tycker jag att hennes känslor ändå var trovärdiga. Att ens pappa gifter om sig är nog inte alltid någon lätt situation så även om jag blev lite irriterad på hennes så kunde jag ändå respektera de känslorna.
|Slut på spoilers|

Jag älskar känslan som den här serien ger mig, det är fina famljeband, härliga relationer och bara så himla mysigt. Älskar också all bakning!

Dessutom älskar jag omslagen på de här böckerna... har ingen bild nu men har ni sett den inbundna utgåvans rygg? ÄLSKAR det typsnittet. Är nog samma som på framsidan - men ryggen är snyggast tycker jag. Någon som vet vilket typsnitt det är? Är inte hemma nu så jag kan ta en bild, men om någon har möjlighet, snälla ta en bild på ryggen till mig och posta i kommentarerna! Så himla fint!

I övrigt så är jag lite kluven till slutet. Tyckte det var lite väl öppet, men det kändes ändå realistiskt. Men jag är ju en sucker för lyckliga slut!



Slutsats: Älskar den här boken och är så ledsen nu när den är slut! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...